מרגש • הפצוע האנוש מתנדב לצד האיש שהציל את חייו

    כשכבר נראה שסיכויים של אור לשרוד הולכים וקטנים, התרחש נס. שבעה חודשים לאחר שהגיע לבית לוינשטין, החל אור להתעורר ועבר לבית החולים תל השומר שם באמצעות טיפולים ממושכים הצליח לחזור לתפקוד והשתחרר בחזרה לביתו
    ישראל פריי 1 Comment on מרגש • הפצוע האנוש מתנדב לצד האיש שהציל את חייו

    לפני 7 שנים אור קדוש לא ידע אם יזכה עוד לפקוח את עיניו, השבוע, בניגוד לכל התחזיות הגשים חלום וביצע משמרת בניידת טיפול נמרץ ביחד עם פאראמדיק מד"א שהציל את חייו • "היום אני והמלאך שלי דותן עשינו משמרת ביחד. תודה לך דותן על מי שאתה! כן ירבו אנשים כמוך!" • סגירת מעגל

    כשכבר נראה שסיכויים של אור לשרוד הולכים וקטנים, התרחש נס. שבעה חודשים לאחר שהגיע לבית לוינשטין, החל אור להתעורר ועבר לבית החולים תל השומר שם באמצעות טיפולים ממושכים הצליח לחזור לתפקוד והשתחרר בחזרה לביתו
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אם הייתם שואלים את אור קדוש לפני 7 שנים היכן הוא רואה את עצמו בשנת 2016, לא הייתם זוכים לתשובה. באותה העת היה שרוי אור בקומה בבית לוינשטיין לאחר שחייו ניצלו ע"י צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א.

    ב-28.5.2009 בשעה 17:05, התקבל דיווח על פצוע סמוך לישוב עלי זהב. רכז הביטחון של הישוב דיווח על אדם פצוע במצב קשה מאוד כאשר לא ממש ברור איך הגיע לשם. צוות ניידת טיפול נמרץ של מד"א בראשות הפאראמדיק דותן כץ הוזעק למקום ויחד עם פאראמדיק כונן מד"א גבי רביבו שהגיע גם הוא למקום הם העניקו לפצוע טיפול רפואי.

    השניים המשיכו לטפל באור כל הדרך עד להגעה לבית החולים בילינסון כשהוא מחוסר הכרה. אור נשאר בבילינסון במצב של חוסר הכרה במשך חודש ולאחר מכן עבר לבית לוינשטיין במצב של קומה.

    כשכבר נראה שסיכויים של אור לשרוד הולכים וקטנים, התרחש נס. שבעה חודשים לאחר שהגיע לבית לוינשטין, החל אור להתעורר ועבר לבית החולים תל השומר שם באמצעות טיפולים ממושכים הצליח לחזור לתפקוד והשתחרר בחזרה לביתו.

    אור לא שכח את המלאכים שהצילו את חייו והחליט כי הדרך להודות להם היא באמצעות הצלת חייהם של אחרים. הוא נרשם לקורס חובשי רפואת חירום של מד"א באריאל, סיים אותו ומשמש מאז כמתנדב מן המניין במרחב ירקון של מד"א.

    אולם משהו עדיין היה חסר לאור לסגירת המעגל שבסופו ניצלו חייו, והשבוע התרחש המאורע שסגר סופית את המעגל המרגש.

    אור פנה לפאראמדיק דותן כץ שהציל את חייו וביקש לעשות ביחד עמו משמרת בניידת טיפול נמרץ. דותן הנרגש נענה מיד לבקשה, ולפני כשבוע (28.5), עשו השניים משמרת משותפת , בדיוק 7 שנים מהיום בו הציל דותן את חייו של אור.

    אור קדוש סיפר על האירוע המרגש בדף הפייסבוק שלו: "לפני 7 שנים, בערב חג השבועות, מצאו אותי זרוק בצד הכביש לא רחוק מהישוב שלי כשדם נוזל לי מהאוזניים ואני מעורפל הכרה, פצוע אנוש. לא יודע מה עשיתי שם או איך הגעתי לשם. למקום הגיע פרמדיק דותן מתחנת מד"א אריאל מרחב ירקון שהסתבר כי הוא המלאך שלי, בורא עולם שלח אותו להציל אותי. דותן פינה אותי לבילינסון כשכל הדרך הוא מטפל בי ושומר שאשאר בחיים. חצי שנה שכבתי מחוסר הכרה וגם לבקר אותי דותן הגיע. בטיפול נמרץ ובשיקום. אני מעריץ את דותן על המסירות והנתינה שלו. עברתי קורס חובשים במד"א וכיום גם אני מתנדב ומציל חיים. היום אני והמלאך שלי דותן עשינו משמרת ביחד. תודה לך דותן על מי שאתה! כן ירבו אנשים כמוך!"

    פאראמדיק מד"א דותן כץ: "לפני 7 שנים, הגעתי לאור שהיה במצב קשה, הענקתי לו טיפול רפואי ופיניתי אותו מורדם ומונשם לבית החולים. לא חשבתי שהוא יצא מהמצב הזה, אולם לשמחתי הרבה הוא התאושש והתחיל להתנדב במד"א. ואף יותר מכך- הוא פנה אלי בבקשה לעשות איתי משמרת סגירת מעגל בתאריך בו הצלנו את חייו. כמובן שהסכמתי מיד. שמחתי מאוד לראות אותו על הרגלים, לראות שהוא השתקם ורוצה להחזיר חזרה למד"א ולחברה ושהוא רוצה ללכת אולי בעתיד לקורס פאראמדיקים זה יפה וראוי להערכה ואני מאחל לו המון בריאות והצלחה בכל דרך שרק יבחר".

    מנכ"ל מד"א אלי בין: "מרגש בכל פעם מחדש לראות את הקשר העמוק שנוצר בין אנשי מד"א לבין האנשים שאת חייהם הצילו. משמח לראות את אור עומד על רגליו ותורם מזמנו במשימת הצלת החיים של מד"א ואני מאחל לו רק בריאות".



    1 תגובות

    מיין תגובות